SKLEP SCANDICONCEPT

poniedziałek, 27 października 2014

Resa Stockholm czyli z wizytą w Sztokholmie







Dziś w naszym jesiennym tour po Europie zapraszamy do Sztokholmu, miasta zwanego "Wenecją Północy".  Nazwa Stockholm pochodzi od słów stock - kłoda oraz holm - wyspa. Tak więc mówi sama za siebie. Sztokholm usytuowany jest na czternastu z 24 000 wysp archipelagu Sztokholmskiego, a połączono je ze sobą 54 mostami. Sztokholm nazywany jest także "Najmniejszym wielkim miastem świata".  Powiedzenie to podkreśla jego kameralność i łatwość przemieszczania się z miejsca na miejsce.  W Sztokholmie byłam w czerwcu a pogoda była świetna zatem możliwości zwiedzania miasta była wyśmienita. Słońce nie zachodzi tam aż przez 20 godzin i 37 minut. Jednak każdy medal ma dwie strony - w najkrótszym dniu roku Słońce świeci tylko przez 6 godzin i 4 minuty. Parki i ogrody to ponad 40% powierzchni miasta. Osobiście byłam i  nadal jestem pod wrażeniem wielkości i uroku oraz piękna Ogrodów Królewskich. Tam też  znajdują się trzy obiekty wpisane na Światową Listę Dziedzictwa Narodowego UNESCO: Drottningholm (rezydencja królewska), Skogskyrkogarden (zabytkowy cmentarz), a także Hovgarden (najstarsza szwedzka osada, datowana na VIII wiek).  Ja dopisałabym jeszcze Okręt Wazów... Ale skoro w mieście jest ponad 70 muzeów i 100 galerii sztuki to jestem przekonana, że każdy znajdzie dla siebie miejsce w jakim poczuje się jak w niebie.  Mam kilka takich zakamarków ;)

















                                                                                                       zdjęcia. private

1 komentarz:

  1. Ostatnie zdjęcie całkowicie mnie urzekło - od najmłodszych lat podziwiam sztukę i rękodzieło północnych sąsiadów, a tu taka perełka :)

    OdpowiedzUsuń

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Spotkanie przeszłości z teraźniejsząścią.

Dom położony jest w pobliżu Sandhammaren w Osterlen. na południu Szwecji. Miejsce bardzo popularne wśród Szwedów, zwłaszcza latem, ze wzglę...

Etykiety