SKLEP SCANDICONCEPT

wtorek, 13 stycznia 2015

Vintage & Art








Całkiem nie tak dawno znajoma zorganizowała wyprzedaż. Cóż, wyprzedaż jakich ostatnio wiele, niemniej ta była bardzo nietuzinkową i nadzwyczaj ciekawą propozycją. Przynajmniej dla mnie. Uwielbiam przedmioty vintege. Kolekcjonuje je od lat. Nie są tylko antykami czy ładnym rzeczami , które zdobią dom... Z nieskrywaną radością kupiłam więc srebrną sosjerkę, pojemniki na kawę i herbatę i sztućce. Jeszcze rozmyślam nad kilkoma drobiazgami w tym np. "łapka" do gaszenia świec, ale jak zwykle w takich chwilach rozważam czy teraz tego potrzebuję. Romantyzm miesza się we mnie z rozsądkiem... Pomyślę jeszcze nad tym  :) Zbierane i gromadzone przeze mnie drobiazgi vintage to przedmioty z duszą. To przedmioty jakich używam codzienne więc nie mam w domu muzeum. Moja rodzina używa ich również,  choć w nieco węższym zakresie. Ot, choćby stare secesyjne sztućce. Czy wiecie jak ślicznie wygląda filiżanka z kawą a przy niej stara srebrna łyżeczka na jakiej zachowane są wspomnienia z ... ok. 200 lat. Tuż obok talerzyk z widelczykiem do ciasta jagodowego jakie nie dalej jak wczoraj piekłam? Pięknie i zdobne zwłaszcza, gdy mleczko do kawy jest podane w srebrnej kawiarce, a patera z pysznościami jest piętrowa więc kuszą na niej nie tylko owoce. Kuszący jest sam jej widok. I gdy tylko zobaczyłam te klika zdjęć w stylistyce vintage z przedmiotami jakie cieszą oczy i we mnie budzą całkiem ciepłe wspomnienia, zostawiłam poranny przegląd nieruchomości. Tak, jestem w stanie zauroczenia i mimo niepogody wróciła pogoda ducha :) Więc idę po kawę ...  A Wam zostawiam kilka Inspiracji szwedzkiego duetu Olsson & Jennssen.
















                                                                                               zdjęcia: Olsson & Jennssen

3 komentarze:

  1. Uwielbiam Twoje inspiracje!
    Te obrazy z pierwszego zdjecia..... *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. niezwykle stylistyce vintage, dokładnie kuszący widok, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowne stylizacje, oj przygarnęłabym kilka przedmiotów:)

    OdpowiedzUsuń

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Przetrzeń spokoju

To piękne XIX-wieczne mieszkanie w Sturegatan w Sztokholmie. Dom należał do Mattiasa i Carolina Storm. Od tego czasu para się przeprowadz...

Etykiety